Co warto wiedzieć o częściach samochodowych

atu dłuższą żywotność i bezawaryjne działanie. Często samodzielnie sprawdzamy stan mechaniczny samochodu, jednak niedoświadczona osoba bardzo łatwo może coś przeoczyć. Lepiej więc będzie w celu przeglądu lub czasowej kontroli zgło

Co warto wiedzieć o częściach samochodowych

Dlaczego warto wybierać sprawdzonych mechaników?

Jak zajmować się własnym autem? To pytanie nurtuje wiele osób i nie każdy z nas wie co warto zrobić, by zapewnić swojemu atu dłuższą żywotność i bezawaryjne działanie. Często samodzielnie sprawdzamy stan mechaniczny samochodu, jednak niedoświadczona osoba bardzo łatwo może coś przeoczyć. Lepiej więc będzie w celu przeglądu lub czasowej kontroli zgłosić się do mechanika, który wszystko dokładnie sprawdzi i oceni, czy nie należy wymienić poszczególnych części. Dzięki temu zyskamy pewność i spokój, a także będziemy mogli bez stresu podróżować naszym samochodem. Warto oczywiście wybierać jedynie sprawdzone warsztaty, polecone nam przez znajomych, ponieważ one zapewnią nam najwyższą jakość.


Związek usług serwisowych z ubezpieczeniem

Bardzo często zdarza się, że przedsiębiorcy zajmujący się prowadzeniem firm z zakresu serwisowania aut decydują się na rozpoczęcie współpracy z ubezpieczycielem. W takim przypadku mogą oni znacząco zwiększyć liczbę swoich klientów, a i ubezpieczyciel zyskuje na tym poprzez znalezienie punktu, do którego może przekierowywać poszkodowanych kierowców. Trzeba jednak przyznać, że taka praca może wymagać jednak sporego wysiłku ze strony mechaników i elektryków samochodowych, ponieważ często naprawa auta, która podlega ubezpieczeniu jest nagła. Na polskich drogach niezwykle często dochodzi również do wielu wypadków, a wtedy naprawa uszkodzonego auta może okazać się naprawdę trudna do przeprowadzenia.


Urządzenie biegu jałowego

Urządzenie biegu jałowego pozwala na wzbogacenie mieszanki w momencie kiedy przepustnica znajduje się w położeniu spoczynkowym. Podczas biegu jałowego silnika, kiedy kierowca nie naciska na pedał przyspieszenia przepustnica jest prawie całkowicie zamknięta. Pozostaje tylko niewielka szczelina dla przepływu dawki mieszanki pozwalającej utrzymać obroty silnika na poziomie 800-900 obr/min. Prędkość przepływu powietrza jest na tyle mała, że z rozpylacza znajdującego się w gardzieli nie jest podawana wystarczająca ilość paliwa i mieszanka jest zbyt uboga. Kanalik, którego ujście znajduje się w przelocie gaźnika, tuż przy brzegu zamkniętej przepustnicy, pozwala na wzbogacenie mieszanki. W położeniu spoczynkowym przepustnicy powietrze płynie z największą prędkością koło jej brzegów co powoduje zasysanie paliwa z kanalika urządzenia biegu jałowego. W momencie kiedy przepustnica zacznie się otwierać prędkość powietrza spadnie w rejonie przepustnicy (powiększy się przekrój kanału powietrznego w tym miejscu) a wzrośnie w rejonie gardzieli. Dlatego paliwo przestanie wypływać z kanalika wzbogacającego mieszankę, a pracować zacznie główna dysza w zwężce.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ga%C5%BAnik



© 2019 http://smtgdynia.com.pl/